Activități specifice grupului țintă A (elevi ISCED 3-4) |
Măsuri de tip „punte” în vederea facilitării tranziției la studiile universitare începând cu clasa a XI-a
1. Identificarea elevilor în risc de abandon, precum și selecția și menținerea grupului țintă selectat; 2. Activități de informare și orientare educațională, consiliere vocațională și socio-emoțională; 3. Sprijin pentru facilitarea tranziției la studiile universitare prin programe remediale și susținerea cheltuielilor pentru cazare în internate; 4. Acordarea de subvenții pentru elevi. |
Activități specifice grupului țintă B (studenți ISCED 5-6) |
Măsuri de prevenire și combatere a abandonului universitar în rândul studenților proveniți din medii și grupuri dezavantajate
1. Identificarea studenților în risc de abandon, selecția și menținerea grupului țintă; 2. Sprijinirea studenților cu risc de abandon, prin operaționalizarea mecanismelor de identificare și monitorizare a nevoilor studenților în cadrul CCOC și asigurarea serviciilor de suport, îndrumare și consiliere în vederea prevenirii și combaterii abandonului universitar; 3. Măsuri de sprijin pentru prevenirea și combaterea abandonului universitar în rândul studenților prin programe remediale și susținerea cheltuielilor de cazare/hrană în campusurile universitare; 4. Acordarea de subvenții pentru studenți; 5. Activităţi de mentorat și consiliere educațională și profesională; 6. Organizarea de workshop-uri destinate dezvoltării abilitaților de studiu ale studenților. |
Măsuri dedicate accesibilizării instituțiilor de învățământ superior, inclusiv prin achiziția de echipamente IT și dezvoltarea de instrumente specifice proceselor educaționale care includ studenţi cu dizabilități, inclusiv admitere 1. Dotarea cu echipamente care facilitează accesul fizic și digital al studenților cu dizabilități la procesele educaționale 2. Achiziția de servicii și tehnologii de sprijin 3. Dezvoltarea unor servicii de consiliere și îndrumare dedicate studenților cu dizabilități 4. Realizarea unei analize de nevoi și resurse specifice studenților cu dizabilități în cadrul proceselor educaționale desfășurate în cadrul IIS, inclusiv admitere |